7 redenen om te beginnen met yoga

 
Fitter worden

 

In plaats van in de zetel neer te ploffen, kan je bijvoorbeeld een half uurtje vrijmaken om aan yoga te doen. Je kiest zelf hoe intensief je de sessie maakt. Zie je yoga eerder als een work-out? Dat kan! Kijk maar naar PowerYoga of Cardio Yoga. Maar doe je het gewoon om even in beweging te zijn, dan kan Hatha Yoga misschien iets voor jou zijn.
 

 

Vermindering van stress

Door ons drukke leven zijn we vaak gestrest en onrustig omdat we veel spanning vasthouden. Yoga leert je te ontspannen en te letten op een goede ademhaling. Hierdoor zal je minder snel stressverschijnselen vertonen.

 
 Betere slaap

 

Door je hoofd leeg te maken en wat lichte inspanningen vlak voor het slapen, zal je merken dat je na een yoga sessie sneller en dieper zal slapen.

 

 

Meer flexibiliteit

Het is zeker niet de bedoeling om met je voeten in je nek te liggen. Maar zoals je conditie kan opbouwen, kan je ook flexibiliteit opbouwen.

 

 

Weg met de smartphone of PC

Eens je weet welke bewegingen voor jou werken, kan je die smarthphone of PC even wegleggen. We zitten al hele dagen achter ons scherm, en zoeken eigenlijk ook vaak ontspanning in een scherm. Dus zo een digitaal rustmoment kan zeker welkom zijn. Tijdens deze digitaal gedeconnecteerde yoga sessie kan je in alle rust even al jouw gedachten op een rijtje zetten.

 

 

Ontwikkeling van zowel fysieke als mentale kracht

Door de verschillende yoga poses ontwikkel je meer spieren en kracht. Maar ook door te focussen op het moment en je te concentreren op je oefeningen en ademhaling, ontwikkel je mentale kracht.

 

Betere houding

Tegen het einde van de dag hebben we vaak een ingezakte houding. Door zo een houding kan je je zelfs futloos beginnen voelen.
Door yoga oefeningen zal je geleidelijk aan meer aandacht hebben voor jouw houding doorheen de dag. Als jouw postuur verbetert, verbetert jouw energie en zelfvertrouwen die je uitstraalt.

Gewoon doen!

Isabel besloot om haar leven een nieuwe draai te geven door met yoga te beginnen. Na een ernstig verkeersongeval in 2002 vertoefde Isabel in constante pijn en was revalideren erg moeilijk. Yoga bracht daar verandering in. Op haar blog maken we kennis met de moeilijke weg die ze heeft afgelegd. Gesteund door haar drie lieve kinderen werd deze prachtige dame een waar yoga-icoon.

Op haar blog schrijft ze voluit over hoe je met pijn moet omgaan, depressies, gezondheid en vele andere levenstips. Omgaan met chronische pijn is een probleem waar vandaag de dag veel mensen mee te kampen krijgen. Dankzij de nuttige tips van Isabel kan je hier beter mee leren omgaan. Het opzij zetten van de traditionele geneeskunde en hart openmaken voor een holistische healing kan wonderen doen. Eenvoudige restoratieve yoga kan hierbij behulpzaam zijn en is iets wat we regelmatig op haar blog zullen tegenkomen.

Maar Isabel laat het hier niet bij. Ze schrijft ook mooie teksten over de filosofie achter yoga, meditatie, bewustzijn en spiritualiteit, haar fysiotherapie en voedingsupplementen. Ook over hoe je moet omgaan met verdriet, depressiviteit en somberheid. De persoonlijke verhalen over haar levensreis zullen vele zielen inspireren.

Isabel maakte ook haar eigen website, is verantwoordelijk voor haar facebook en instagram pagina’s. Op haar blog vind je ook informatie over haar eigen school waar ze meer dan 240 vlijtige leerlingen de beste yoga poses aanleert. Maar de allerbelangrijkste lichtpunten in het leven van deze yoga mama zijn haar 3 prachtige kinderen: Emily, Valerie en Jarno (Ana Heart, 2019).

Wil je meer weten over Isabel of gelijkaardige blogs lezen? Klik dan hier.

Schrijf je hier in voor de online speeddate Accountancy & TAx!

Je bent ingeschreven, we kijk er naar uit jou te ontmoeten!